Likväl Costa Blanca som Costa del sol gör storsatsningar på turismen. Nu önskar nämligen Costa Blanca locka till sig turister i september månad innan skolorna sätter igång.

En kampanj har nu gått ut på sociala medier för att attrahera turister till området. Enligt Joaquín Albadejo från turistrådet på Costa Blanca sträcker sig kampanjen till spanska turister som innan semestertiderna lider mot sitt slut önskar komma iväg en stund och njuta av en kortare semester på en attraktiv, välkänd och nära ort som Costa Blanca.

Albadejo menar att det handlar om en direktkampanj som koncentrerar sig på de sociala nätverken och som vill uppnå en digital effekt. På så sätt kan vi positionera vårt märke och stötta sektorn.

Enligt Albadejo handlar det om att överraska och få snabba resultat. Locka till sig turister som är sugna på att njuta av en kortare semester i sista stunden. Websidan tuplancostablanca.es erbjuder för september månad många speciella aktiviteter.
Inte bara spanjorer har upptäckt pärlan Costa Blanca . Enligt Albadejo vill man också locka flera internationella besökare till området. Turister från England, Holland, Belgien Frankrike och Sverige söker sig också hit.

Annons

Ferier som äger rum här syftar även till att locka turister och även den nya satsningen på sportturismen som blommat upp inte bara här.