Larios shoppingcenter i Málaga har precis slagit upp dörrarna efter en renovering som har landat på 28 miljoner euro.

Shoppingcentret ligger centralt i Málaga, inte långt från tåg och busstationen. Det invigdes redan 1996 så renoveringen var verkligen behövlig. Centret har en butiksyta på 45.076 kvadratmeter och inrymmer 153 företag i två våningsplan. Dessutom finns det ett parkeringshus med plats för 1.350 bilar, totala byggytan för anläggningen är 99.400 kvadratmeter.

Bland butikerna kan nämnas att Primark som här har sin största butik i Spanien nu har fått ytterligare butiksyta. McDonald’s och Worten hör också till de företag fått en kraftig ansiktslyftning och Zara och Stradivarius har fått ökade ytor för sina produkter. H&M och JD Sports kommer snart att öppna sina nyrenoverade lokaler.

Luis Lazaro, chef för köpcentrat sa: ”Vi har skapat moderna, rymliga och tillgängliga utrymmen i det nya Larios Centro. Vårt mål är att förbättra våra kunders upplevelse så att de kan få oförglömliga stunder. ” Det nyrenoverade köpcentret har också ett ammningsrum, ett område för barn, parkering med geolokalisering och supersnabb Wifi. Om någon undrar varför köpcentret heter Larios så beror det på att på tomten som nu inrymmer köpcentret låg förut destilleriet Larios, de startade gintillverkning här redan 1866. Larios S.A. är en av de ”stora” gintillverkarna och deras produkter finns i alla välsorterade livsmedelsbutiker i Spanien och även globalt (i Sverige på Systembolaget).

Bildtext: Larios Centro, foto: larioscentro.com.
Artikel: Jonny Erixon.