En konsumentundersökning har jämfört kvaliteten hos de 18 största butikskedjorna.
Varje år genomför Spaniens konsumentorganisation (OCU) studier som analyserar de mest sålda varorna i landet. De har nyligen tittat på bröd som är en av de mest köpta matvarorna i Spanien.
Det är inte alla matbutiker som säljer bröd och bland de som gör det kan kvaliteten variera en hel del. Ingredienser, tillsatser, textur och smak är alla faktorer som spelar in när kunderna ska välja sin favorit.
OCU har analyserat procentsatser av kunder som vanligtvis handlar hos de 18 stora matkedjorna i landet. Utöver bröd har de även tittat på kött, fisk, hygienprodukter, grönsaker och mycket mer. De resultaten kommer att publiceras senare under året.
Enligt studien på bröd föredrar kunderna Lidl. 55 procent av de som ofta besöker kedjans affärer köper bröd därifrån på vardaglig basis. Tvåa på listan kommer Mercadona, bara tre procentenheter bakom sin tyska konkurrent.
Längst ner på listan kommer den katalanska kedjan Bonarea som ligger 22 procentenheter bakom genomsnittet enligt uppgifterna från OCU.