Zara som ingår i Inditexgruppen samt Bershka och Málagaföretaget Mayoral som tillverkar barnkläder är enligt rapporten ”Fashion Brands Vitality” de tre starkaste varumärkena inom spanskt mode. Dessa tre varumärken sticker ut bland de övriga konkurrenterna för deras äkthet, relevans, närvaro och engagemang.
Bakom topp tre kommer CH Carolina Herrera och Pull&Bear som alltså hamnar på topp fem. Därefter kommer Tous, Bimba y Lola, Pronovias, Massimo Dutti och Women’secret.
Det betyder alltså att Inditexgruppen har totalt fyra varumärken bland de tio främsta. Mode är den sektor som de spanska företagen växer mest. Konsumenter använder mode för att bygga sin identitet vilket gör att modeföretagen genererar lärdomar med tydliga värden som tilltalar allmänhetens intressen.
Mayoral i Málaga är en riktig framgångssaga och är klart ledande inom barnmode på Iberiska halvön och en av de ledande i Europa.
KLICKA HÄR OCH LÄS MER: Barnklädesmärke från Málaga växer i 17 länder