Vattenavgiften höjs i Alhaurín

Redaktionen SvM
Publicerad 20 October, 2005

Alhaurín de la Torre kommer att höja vattenavgiften med 25 % från och med nästa år. Det kommer kommunfullmäktige av allt att döma att besluta om på det kommande sammanträdet på måndag. Det är den fasta abonnemangsavgiften som därmed höjs från 4,8 till 6 euro per kvartal. Det blir även höjningar på förbrukningsavgiften, men här är det svårare att beräkna hur stor höjningen blir eftersom man samtidigt gör förändringar i tariffsystemet. Kommunledningen säger att normalkonsumenten inte kommer att få någon större avgiftsökning, medan storförbrukarna däremot får det. Det här ingår i kommunens åtgärder för att försöka minska vattenförbrukningen.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu