Strömavbrott i Axarquíakommuner

Redaktionen SvM
Publicerad 10 October, 2005

Regnet ställde dock till med problem för omkring 2 000 elabonnenter i 14 olika kommuner i Axarquíaområdet igår. Det var ett haveri i en understation i Torre del Mar som var orsaken till strömavbrotten som för vissa abonnenter varade i fyra timmar. Det inträffade ett par mindre explosioner på elbolaget Sevillana-Endesas installationer i Torre del Mar. De orsakades troligtvis av att vattnet ledde elström mellan olika enheter. Elbolaget kunde dock leda om eldistributionen via andra ledningar efter en tid och arbetena med att reparera stationen har nu påbörjats.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu