Spårvägen i Vélez på G

Redaktionen SvM
Publicerad 23 February, 2006

Det ambitiösa projektet med spårväg i mellan Vélez-Málaga och Torre del Mar har dragits med en mängd förseningar. Nu ser det dock ut som man är på gång att kunna inleda provkörningarna. Elförsörjningen långs linjen har kopplats på och provkörningarna ska börja inom 10 dagar, allt enligt borgmästare Antonio Souvirón. Det behövs sedan tre veckor av tester innan linjen kan invigas och trafiken komma igång. Vélez-Málaga blir därmed den enda mindre kommunen i Spanien som har spårväg och gör sällskap med storstäder som Barcelona, Valencia och Bilbao.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu