Sopcontainrar grävs ned under jord i Torre del Mar

Redaktionen SvM
Publicerad 26 April, 2005

Vélez-Málagas kommun inleder nu också ett omfattande projekt för att gräva ned sopcontainrarna under jord. Det här är ett system som med framgång har tagits i bruk av flera kommuner på Costa del Sol, bland annat Benalmádena och Fuengirola. Det är ett sätt att förbättra hygienen och snygga upp stadsbilden då man för bort sopcontainrarna som står längs gatorna. Kommunen satsar 300 000 euro i första skedet av projektet och renhållningsförvaltningen har gett det kommunala bolaget Emvipsa uppdraget att genomföra arbetena. Installationerna koncentreras till Torre del Mar i den här första omgången, men ska sedan fortsätta i övriga orter i kommunen.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu