Sjukvårdsmyndigheten inför nytt system för tidsbokning

Redaktionen SvM
Publicerad 15 May, 2005

Den andalusiska sjukvårdsmyndigheten, SAS, kommer att helt ändra system för att boka tid hus en husläkare på vårdcentralerna. I teorin ska det i nuläget vara möjligt att ringa till sin vårdcentral och få en tid för läkarbesök, men på många vårdcentraler är det helt omöjligt att komma fram på telefon. SAS har därför prövat med centraliserad tidsbeställning i provinserna Huelva och Jaén – ett försök som har visat sig framgångsrikt. Det ska nu därför byggas ut till hela Andalusien och ska vara fullt utbyggt vid årsskiftet. De vårdsökande ska då mindre än en minut få en tid hos en läkare på den närmaste vårdcentralen.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu