Sjukhuset i Guadalhorcedalen klart 2008

Redaktionen SvM
Publicerad 11 May, 2005

Guadalhorcedalen får sitt efterlängtade sjukhus 2008. Det framgick igår då den ansvariga för hälsovårdsfrågor på den regionala myndigheten, Junta de Andalucía, presenterade detaljerna i projektet. Kontrakten på bygget av sjukhuset kommer att läggas ut i början av nästa år och den beräknade byggtiden är sedan 24-26 månader. Sjukhuset placeras i Cártama och kommer att få totalt 44 vårdsalar. Upptagningsområdet blir de omkring 90 000 personer som bor i 13 olika kommuner längs Guadalhorcedalen. Den totala kostnaden är beräknad till 25 miljoner euro. Cártamas kommun bidrar med 6 miljoner plus marken, provinsmyndigheten skjuter till 7,2 miljoner och Junta de Andalucía står för resten.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu