Ny trafikled väster om Málaga

Redaktionen SvM
Publicerad 30 May, 2005

Málagas kommun går nu vidare i planerna på en ny trafikled som ska löpa mer eller mindre parallellt med den existerande Ronda Oeste väster om staden. Den nya leden kommer att ansluta till strandpromenaden vid Térmica nära floden Guadalhorces utlopp. Den korsar den nuvarande motorvägsleden och löper sedan förbi feriaplatsen, mässpalatset och universitetsområdet Teatinos för att på nytt ansluta till Ronda Oeste vid Carlos Haya-tunneln. Kommunen kommer inom kort att lägga ut arbetena på att ta fram detaljplanerna för projektet. Förhoppningen är att den nya leden ska lätta på trycket mot den nu mycket hårt belastade Ronda Oeste där det uppstår långa köer i princip varje dag.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu