Motorbana planeras i Vélez-Málaga

Redaktionen SvM
Publicerad 3 October, 2005

Vélez-Málagas kommun begär nu i sista stund ändringar i den plan för markanvändningen i Axarquíaområdet (POT) som den regionala myndigheten, Junta de Andalucía, tagit fram. Det lokala partiet GIPMTM, som styr i Vélez-Málaga, hade som vallöfte att man skulle arbeta för att få till stånd en stor motorbana i kommunen. Det förslaget har senare tagits upp av kommunernas samarbetsorgan (La Mancomunidad) i Axarquíaområdet. Man begär nu att mark ska avsättas för en framtida motorbana. Den skulle behöva ett markområde på 2,5 miljoner kvadratmeter för en bana på mellan fyra och fem kilometer.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu