Marbellas kommunledning och Junta de Andalucía samråder om generalplanen

Redaktionen SvM
Publicerad 21 June, 2005

Det ser nu ut som att det blir ett litet avbrott i dragkampen mellan Marbellas kommunledning och den regionala myndigheten, Junta de Andalucía, angående den nya generalplanen. De två instanserna har beslutat att man ska träffas för överläggningar för första gången på måndag. Det är snart två månader sedan utkastet presenterades, och sedan dess har utspelen från de två instanserna avlöst varandra. Marbellas borgmästare Marisol Yagüe träffade så sent som igår representanter för förtagarföreningar och andra intressegrupper för att diskutera planen. Intressegrupperna har vid upprepade tillfällen uppmanat kommunen och Junta de Andalucía att lösa sina meningsskiljaktigheter. De ser en ny generalplan som en förutsättning för att slå fast de grunder som behövs för en stabil och mer långsiktig utveckling i kommunen.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu