Marbellas kommun sparar i utgifter för fiestan

Redaktionen SvM
Publicerad 12 May, 2005

Marbellas kommun firar den årliga fiestan San Bernabé mellan den 6 och 13 juni. Programmet och affischen för fiestan har nu presenterats av kommunalrådet med ansvar för festligheterna i kommunen. De ekonomiska problemen inom kommunen märks även av vid den här typen av arrangemang. De kommunala bidragen till firandet är 25 % lägre i år jämfört med förra året. I redan pengar betyder det att kommunen i år skjuter till 495 000 euro, det är 175 000 mindre än ifjol. Kommunalrådet säger dock att man räknar med att kompensera det genom större bidrag från sponsorer.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu