Marbellas borgmästare utmanar Junta de Andalucía

Redaktionen SvM
Publicerad 15 May, 2005

Den regionala myndigheten, Junta de Andalucía, satte press på Marbellas kommun i helgen genom att kräva att utkastet till nya generalplan ska antas inom en månad. Marbellas borgmästare Marisol Yagüe kallade till en presskonferens och svarade Junta de Andalucía i mycket hårda ordalag. Borgmästaren sa att kommunledningen inte tänker lägga fram utkastet inför kommunfullmäktige eftersom det inte har studerats av alla berörda parter inom kommunen. Hon menade att Junta de Andalucía driver en häxjakt på Marbella och att det här senaste utspelet bara ett spel för galleriet. Hon sa även att socialistpartiet PSOE, dom har makten i regionen, behandlar lokalpolitikerna med mindre respekt än ETA-terroristerna.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu