Kommunalråd uppmanas att ”normalisera” sina arbetstider

Redaktionen SvM
Publicerad 9 May, 2005

Málagas borgmästare Francisco de la Torre har begärt att kommunalrådet Rosa Agüera ska ”normalisera” sina arbetstider på kommunkontoret. Borgmästaren sade igår att han fortfarande har fullt förtroende för sitt kommunalråd, men att han inte ifrågasätter själva sakinnehållet i den omstridda polisrapporten. Han uppmanar henne därför att vistas mer tid på sitt förvaltningskontor. Det var ju i förra veckan som det avslöjades att den kommunala lokalpolisen skrivit rapporter om kommunalrådens aktiviteter. Rapporten om Agüera innehöll uppgifter av privat karaktär och även kommentarer om att hon inte ägnade särskilt mycket tid på sitt kontor och sitt arbete som kommunalråd.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu