Direktören för Ikea-varuhuset i Málaga, Mounia El Hilali, berättade under gårdagen att varuhuset i Málaga har haft åtta miljoner besökare sedan de öppnade för snart tre år sedan. Det skriver La Opinión de Málaga.

När räkenskapsåret avslutas i september pekar det mesta på att Ikea har ökat sin försäljning i Málaga med fem procent jämfört med året innan.

Mounia El Hilali konstaterar att den svenska möbelvarujätten i Málaga är populär och att kunderna besöker varuhuset i genomsnitt sex gånger om året vilket är mycket bra jämfört med andra internationella butiker.

Mounia El Hilali berättar att 80 procent av kunderna kommer från provinsen Málaga och att 14 procent är utlänningar i huvudsak britter och skandinaver. Inför hösten kommer det att bli prissänkningar vilket kommer att märkas i nästa katalog som utkommer i september.

Annons

420 personer arbetar vid Ikea i Málaga och de anställda kommer från 15 olika nationaliteter.