Finländare vilse i Ojénbergen

Redaktionen SvM
Publicerad 20 February, 2006

Guardia Civil räddade natten till igår två finländska ynglingar från Fuengirola. De hade gått vilse i samband med en vandring i bergsområdena i Ojén. De begav sig av mot toppen Cruz de Juanar på söndagseftermiddagen, men tappade orienteringen och hittade inte tillbaka innan mörkrets inbrott. De hade lyckligtvis mobiltelefon med sig och kunde kontakt anhöriga som i sin tur vände sig till Guardia Civil. De två finländarna hittades av polismännen vid tvåtiden på natten. Man beslöt invänta gryningen för att finna den bästa vägen ned och för att de två vilsegångna var tämligen utmattade vid det laget. Vid åttatiden på morgonen var de dock åter välbehållna vid hotellet Parador de Juanar.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu