Drastisk minskning av antalet fortkörare i provinsen

Redaktionen SvM
Publicerad 25 September, 2005

Det tycks som att bilisterna i Málagaprovinsen har tagit fasta på att risken att åka på höga fortkörningsböter har ökat. Det sedan man började sätta upp fasta radarkameror på de två största motorvägarna i provinsen A-7 och A-45. Antalet bilister som körde för fort på de två vägarna har nämligen minskat med 17 000 stycken i september jämfört med augusti. Trafikmyndigheten menar därmed att den här metoden för bevakning är effektiv, och förhoppningen är förstås att det även ska visa sig i att antalet allvarliga olyckor minskar.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu