Kommunernas samfällighet på Costa Tropical deltar i den kommande turistmässan World Travel Market i London och med kampanjer i brittiska medier för att lyfta fram mångfalden som finns längs Granadaprovinsens kust.
World Travel Market i London är en av de viktigaste turistmässorna i världen tillsammans med FITUR i Madrid.
– Initiativet är en del av Costa Tropicals internationella strategi att marknadsföra sig som en ledande destination i södra Europa med en kombination av solens och sandens lockelse med allt annat som erbjuds, säger presidenten för kommunernas samfällighet Mancomunidad de Municipios på Costa Tropical, Rafael Caballero Jiménez.
– Costa Tropical måste medverka vid liknande evenemang för att konkurrera med att turistmål som erbjuder ett mångsidigt klimat, närheten till bergen, sportturism, undervattensaktiviteter, kultur och upplevelser i inlandet samt gastronomin som är baserat på våra tropiska och Medelhavsinspirerade fisk- och skaldjursrätter.

Turistmyndigheterna satsar även på annonskampanjer i engelskspråkiga tryckta medier under mässan 4-6 november för att lyfta fram bilden av kustlinjen för brittiska turister som söker kvalitet och bra väder.
Vid World Travel Market närvarar varje år turistdestinationer samt yrkesverksamma från den internationella turistsektorn. Det är en viktig mötesplats för marknadsföring och att skapa affärsmöjligheter.











