Ständiga förseningar och ibland inställda avgångar, överfulla tåg, bristande information och stationer som inte underhålls.
Det är listan på klagomål som borgmästarna på västra Costa del Sol och skickat till regeringen.
I augusti satt resenärer inlåsta i en vagn under en timme när pendeltåget blev stillastående. Lokalpolis och räddningstjänsten fick till slut rycka ut för att få ut resenärerna som svettades i augustihettan.
Pendeltågslinjen Cercanías C-1 mellan Málaga stad och Fuengirola brottas med återkommande trafikstörningar. Linjen har runt 11, 5 miljoner resenärer om året.
Linjen är ett av få transportalternativ som finns längs västra Costa del Sol. Som det nu är skadas turistbilden på grund av de ständiga problemen och orsakar bekymmer för tusentals pendlare som använder den varje dag till och från jobbet.
Fuengirola som är slutstation på linjen från Málaga har fördömt situationen i flera år. Borgmästaren Ana Mula säger att problemen är för stora mycket på grund av ständiga haverier som påverkar tjänsten praktiskt taget dagligen.
Sedan den 14 september har det varit sju inställda pendeltåg. Det räcker med ett inställt pendeltåg så påverkas andra tåg med överfulla plattformar med väntande resenärer som hoppas att ett nytt tåg ska anlända. Det bidrar till överfulla vagnar.
– Det är oacceptabelt på en plats som Costa del Sol, säger Mula till ABC.
C-1-linjen i Málaga är en av de mest lönsamma i Spanien per kvadratkilometer. Det är anledningen till att borgmästarna går ihop tillsammans med krav på att Renfe och centralregeringen agerar.
Faktum är att storstadsområdet Málaga – med mer än en miljon invånare – har lägre dagliga avgångar än andra områden som Bilbao, Asturien eller Alicante.
Benalmádenas borgmästare Juan Antonio Lara vill också se att kommunen får fler hållplatser. I nuläget finns det bara två, i Torremuelle och Arroyo de la Miel medan Fuengirola och Torremolinos har fyra respektive fem hållplatser.
Borgmästarna sätter nu flera krav som tätare avgångar, var tionde minut jämfört med dagens var tjugonde minut. Dessutom bör trafiken på natten utökas under sommaren och helgdagar fram till klockan 3.
De menar också att linjen bör byggas ut västerut för att nå Marbella, Estepona, Manilva och vidare till Gibraltarområdet.