Blev serverad diskmedel i vinglaset – avled

Redaktionen SvM
Publicerad 15 June, 2015

Guardia Civil har gripit ägaren till en bar efter att en 50-årig gäst avlidit då denne av misstag hade blivit serverad diskmedel i ett vinglas. Mannen fördes till sjukhuset Hospital Comarcal de Vinaròs där han avled av inre frätskador.

Det var igår vid 14-tiden som den 50-årige mannen kom in på baren som ligger på plaza Isabel de Villena i Benicarló söder om Barcelona. Mannen beställde ett glas vitt vin. Av någon hittills okänd anledning hade någon hällt diskmedel i vinflaskan. Flaskan hade därefter ställts i kylen.

Ägaren greps men släpptes därefter mot borgen. Nya förhör väntar där barägaren riskerar att dömas för vårdslöshet och vållande till annans död skriver nyhetsbyrån EFE.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu