Bilist greps efter att ha kört på fel sida på motorvägen

Redaktionen SvM
Publicerad 3 May, 2005

Trafikpolisen inom Guardia Civil grep natten till i dag en 38-årig man som körde i fel körriktning på motorvägen A-44 nära Jaén i norra Andalusien. Polisen fick in flera larmsamtal om att en bilist var på väg i fel riktning och skickade omedelbart polisbilar till området. Bilisten hade dock kolliderat med en annan personbil innan polisen hann få stopp på vansinnesfärden. Olyckan orsakade dock lyckligtvis inga personskador. I bilen fanns även mannens gravida hustru och en dotter. Han uppgav för polisen att han beslutat vända tillbaka till en bensinstation sedan han upptäckt att han hade lite bensin kvar. En alkoholkontroll genomfördes på plats som visade att han inte var berusad. Föraren har nu böter eller åtal att vänta för brott mot trafiksäkerhetsföreskrifterna.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu