Benalmádenabussar presenterade

Redaktionen SvM
Publicerad 23 February, 2006

Topparna inom Benalmádenas kommun var igår ute för att presentera och inspektera de fyra nya så kallade mikrobussarna som ska sättas i trafik i kommunen. Det var många nöjda ansikten som ställde upp för fotografering både från kommunen och från bussbolaget Portillo som ska driva trafiken. Bussarna är av allra modernaste och miljövänligaste snitt, som klarar de senaste kraven som ställs inom EU. Trafiken kommer att inledas den 1 mars och blir helt gratis under första dagen för att kommuninvånarna ska få möjlighet att prova på dem. De ansvariga hade även en överraskning: en ny dubbeldäckad turistbuss med övre våningen otäckt som tas i bruk i kommunen i april månad.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu