Arbetstillstånd ger staten ökade inkomster

Redaktionen SvM
Publicerad 3 May, 2005

Slutdatumet för invandrares möjlighet att reglera sin situation i Spanien och ansöka om arbets- och uppehållstillstånd går ut den 7 maj. Med en vecka kvar hade omkring 520 000 invandrare ansökt om tillstånden. Då det bara är personer med arbete i Spanien och att det är arbetsgivarna som ska skriva under ansökningshandlingarna, så innebär det att huvuddelen kommer att inregistreras i socialförsäkringssystemet. Det betyder att statskassan kommer att få ett beräknat tillskott på 118 miljoner euro varje månad. Det är intäkter som staten tidigare gått miste om då huvuddelen av de arbetena tidigare har varit svarta.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu