Ännu en stormning av gränsen i Melilla

Redaktionen SvM
Publicerad 2 October, 2005

Ytterligare en stor grupp på upp emot 700 invandrare försökte storma gränsen mellan Marocko och Melilla den gångna natten. Det är ännu oklart hur många som lyckades ta sig in i den spanska staden, men det talar om upp emot 350 personer. Invandrarna överraskade den skärpta gränsbevakningen genom att ta sig över de två stängslen i ett område där de sex meter höga. Tidigare har man koncentrerat sig på de sträckor där stängslen fortfarande bara är tre meter höga. Spansk militär hjälper gränspolisen sedan den gångna veckans incidenter i Ceuta och kallades snabbt till platsen. Det blev sammanstötningar mellan säkerhetsstyrkorna och invandrare och ett hundratal ådrog sig lättare skador och har förts till vårdcentralerna.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu