Den som passerat Stockholm Centralstation och Sergels torg har sett fem gigantiska skärmar som visat den senaste reklamkampanjen från turistmyndigheterna i Almuñécar La Herradura. Totalt är det 24.000 visningar på de stora skärmarna.
– Totalt är det fem stora digitala skärmar varav fyra finns utplacerade på Sveriges största tågstation. Den femte skärmen finns på Sergels torg, säger Daniel Barbero, kommunalrådet för turism och stränder samt vice borgmästare.
Läs mer: Almuñécar vill växa och locka – allt fler nordbor hittar till den lilla idyllen
Reklamkampanjen i Stockholm pågick under tio dagar och fortsätter därefter till Köpenhamn.
I Köpenhamn är det 5.000 visningar under sju dagar på skärmar vid Centralstationen.
Daniel Barbero säger i ett pressmeddelande att den skandinaviska marknaden är viktig för kommunen och bidrar till hotellbeläggningen under höst, vinter och vår.
Det generar arbetstillfällen och stöder olika näringsgrenar som handel, taxi och övriga näringslivet.
Patronato de #Turismo del Ayuntamiento de Almuñécar #Almunecar #LaHerradura @AlmunecarAyto promociona el destino en #Stockholm #Sverige @VivaSuecia La capital sueca es el punto de partida en esta campaña que llegará a otros países escandinavos. @EmbajadorSuecia pic.twitter.com/VvZouZmiFo
— Almuñécar-Herradura (@AlmunecarAyto) February 22, 2023