Alkoholkonsumtion på allmän plats kan ge böter

Redaktionen SvM
Publicerad 18 October, 2005

Málaga kommer av allt att döma införa en ny förordning som förbjuder alkoholkonsumtion på allmän plats. Det är en åtgärd som vidtas för att försöka komma till rätta med problemet ”botellón”, då framför allt ungdomar samlas i stora grupper och festar på gator och torg. Kommunen har börjat förbereda ärendet med den nya förordningen som när den träder i kraft kan leda till böter på 600 euro. Kommunen hörsammar samtidigt ungdomars klagomål om att de inte har någonstans att samlas. Det utreds därför om man skulle kunna upprätta installationer på feriaplatsen där ungdomar kan samlas.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu