Nyligen blev det klart att Jennie Jonsér tar över Kustradion och därmed blir ensamägare av radion Jennie har jobbat med Kustradion i många år och är i dag en känd radioprofil på kusten. Inte minst för God morgon Costa del Sol som hon sänder varje vardagsmorgon mellan 9 och 12.

Kustradion har fram till nu varit en del av Melkerson Media Group, men bryts nu ut ur företaget och blir ett självständigt bolag med Jennie Jonsér som radiochef.

– Det känns väldigt spännande, säger Jennie som hoppas mycket på radions framtid.
– Vi sänder dygnet runt på både FM 105 och över internet med både musik och nyheter och har flera mycket populära regelbundet återkommande program. Dessutom har jag min klippa bredvid mig, Walter Fernández, radioproducent och tekniker.

Väl medveten om det tuffa ekonomiska klimatet just nu kommer Jennie målmedvetet att arbeta för att övertyga annonsörer och sponsorer om radions genomslagskraft.

– Jag kommer att skicka ut Nyhetsbrev varje vecka med e-post så den som vill kan anmäla sig och den vägen bli uppdaterad om kommande program och gäster i studion.
– Jag önskar verkligen Jennie lycka till, säger Christer Melkerson, och räknar med fortsatt samarbete.

– Jag tror det här är ett bra beslut, fortsätter Christer. Företaget är mer ”slimmat” nu, Jennie kan mer fritt och med eget ansvar koncentrera sig på det hon är bra på, och jag kan koncentrera mig på Svenska Magasinet och Golfguiden.

– Dessutom är vi ett bra och sammansvetsat gäng. Både Ola som skriver och Anders som layoutar har en mycket lång mediaerfarenhet och Gustavo, som ansvarig annonssäljare, utökar hela tiden sin kontakt med både gamla och nya annonsörer.

– Vi är nu inne på vår 19.e årgång med Svenska Magasinet och är därmed Spaniens äldsta magasin för svenskar, och vi står inför en spännande utveckling till både innehåll och form.