Annonsera dig ur krisen, börjar bli ett begrepp. Tänk vad deltagarna vid företagsgolfen var privilegierade, förutom golfspel i skönt väder vann de bästa aktörerna annonsplats i Svenska Magasinet och Kustradion 105. Snacka om annonspriser i dessa bistra tider. Nåja, nu ska vi inte vara negativa. Precis som en av deltagarna kommenterade tillståndet på Solkusten, i samband med lunchen i Atalayas klubbhus, var det värre vid krisen i början på 90-talet.

”Det var gulfkrig, brist på vatten och kris i världsekonomin. Nu är det inget Kuwaitkrig, vi har vatten, det är bara kris i världsekonomin!”

Så talar en sann optimist och företagsledare på Costa del Sol 2008.

Atalaya Golf & Country Club var i gott skick och greenerna i bra kondition. Det är en vänlig och förlåtande bana.

Med rätt bollar, vill säga. Golforaklet Stefan Tjellander som vet det mesta om utrustning och bollar fann sig snabbt när spelet gick bra för kollegerna i bollen.

”Det beror på bollen…”, sa Stefan om bollen han själv säljer.

Företagsgolfen arrangerades av Svenska Magasinet och Kustradion.

Resultat, företagsgolfen 2008, slaggolf:
1) Homewatch (Tomas Morne), 66
2) SR España (Steen Ravn), 72
3) Holiday Golf S.L. (Stefan Tjellander), 74
4) Handelsbanken (Bo Hedberg), 76
Tipsrundan:
Åsa Pettersson, 12 rätt av 18 möjliga