Några av de stora oljebolagen i världen som Repsol, Cepsa, Shell och BP börjar med nya kampanjer vid tankstationerna i Spanien i april. Det liknas vid ett nytt ”race” för att locka kunder. Som bilist och konsument kan det vara bra att hålla ögonen öppna och fråga efter nya kampanjer och vad oljebolagen erbjuder.

Att oljejättarna satsar på nya kampanjer är resultatet av att regeringen nyligen hävde stödet på 20 centímos per litern. Nu väntar ett priskrig vid pumpen för att locka bilister, skriver dagstidningen Las Provincias.

Här är några exempel:

Repsol

En ny kampanj för kunder där flera energikällor ingår som även el, gas, solenergi och elektrisk mobilitet. Det handlar om besparingar från 5 till 20 centímos per liter bränsle eller vid 100 procent laddningar vid laddstationer.

Cepsa

Företaget har förlängt varaktigheten för sina rabatter under hela påsken. På sina bensinstationer kommer den att erbjuda en rabatt på fem centímos per liter bensin eller diesel och sex centímos för Optima-serien. Denna kampanj kommer att vara exklusiv för medlemmar i ”Porque Tu Vuelves”-programmet, där alla kan gå med gratis.

Shell

Oljebolaget lanserar ett nytt initiativ: en kampanj som genomförs på DISA och Shells stationer i hela Spanien som ger bort ”gratis bränsle en dag i månaden” dock med vissa krav.

Vid tankning deltar användare i en lottodragning den 1:a och 5:e följande månad. Alla vinnare kan lösa in sin biljett i utbyte mot att de fyller på bensin för samma summa som de gjorde då upp till max 50 euro.

Tack för att du läst den här artikeln, fler artiklar hittar du på www.svenskamagasinet.nu följ oss gärna på Twitter, Facebook och Instagram.

Redaktionen SvM

Redaktionen SvM

Redaktionen