Den spanska matvarukedjan satsar 150 miljoner euro för att erbjuda sina kunder billigare produkter.
För att hjälpa sina kunder genom denna tuffa ekonomiska tid har Mercadona beslutat att sänka priserna på en rad olika produkter.
Den spanska matbutikskedjan förklarar att de har investerat 150 miljoner euro för att kunna sänka priserna. Något som de menar kan hjälpa konsumenter att spara “upp till 150 euro per år”.
I ett uttalande säger de att de sänker priserna på fler än 1 000 olika produkter 2024. “Dessa åtgärder, som är nödvändiga för att hjälpa hushållen som dagligen förlitar sig på Mercadona, bidrar till att erbjuda ett utbud av hög kvalitet till det bästa priset på marknaden.” Den som handlar på Mercadona kommer att se lägre priser på bland annat fisk, bröd, pasta och olivolja.
Denna vecka har de redan sänkt priset på sina egna olivoljor av typerna virgin och extra virgin. Tillsammans med tidigare sänkningar, som gjordes i januari, har kedjan minskat kostnaden på olivolja med 14 procent i genomsnitt.