Spika sista veckoslutet i april 2007, då är det DAX för trettonde upplagan Feria International de los Pueblos i Fuengirola. Från den 26 till den 29 april ska återigen över ett trettiotal länder och spanska regioner duka upp till ett härligt fyradagsparty Av Ola Josefsson

Från svensk sida är planeringen i full gång. Årets upplaga (läs 2006) blev lyckad och nu fortsätter en av de större svenska nöjessatsningarna i Spanien.
-Det ser bra ut, vi har fått klart med flera artister och vi väntar svar från ett par riktigt tunga namn, säger Tommy Marcus hos Spanish Media Events som tillsammans med spansknordiska sällskapet, AHN, ska representera Sverige.

Välbesökt
I förrfjol steg Spanish Media Events in som medarrangör, med det så skedde en stor förändring. Numera är den svenska casetan en av de mest välbesökta även framåt småtimmarna.
Återkommer 2007 gör Jump 4 Joy, Thorsten Andreasen och The Boppers som senast drog storpublik till den svenska casetan. Vem minns inte de spanska Boppersfansen som hade rest över 500 km för att få se sina idoler.

Rickfors
-Nytt namn blir Mikael Rickfors, sedan väntar vi på svar från två av Sveriges populäraste artister.
Jump 4 Joy arbetar på att sätta upp en krogshow med sånger hämtade direkt från svenska högtidsfiranden som julen, kräftskivan och midsommarn. Det blir musik och sketcher skräddarsydda till de Internationella dagarna.

Vikingar kommer
Förhoppningsvis ska den svenska arrangören få större caseta med uteservering, och det lär behövas. ”Vikingar” lär invadera de Internationella dagarna.
-Vi hoppas på ett turnégäng från Sverige utklädda till Vikingar. De kommer att bo i tält dygnet runt. Med sig har de en smedja för att tillverka smycken, vikingasvärd plus mycket annat, säger Tommy Marcus.
En satsning som denna kostar, med allt från transporter, flygresor, boende, mat, spelningar utrustning och personal.
-Inget är gratis, vi betalar till och med för pinnstolarna i casetan…

Svenska näringslivet
Den svenska satsningen kostar betydligt mer än all den öl som säljs under de fyra dagarna. Men ska vi ha kul så kostar det, resonerar man och hoppas på stöd från det svenska näringslivet i Spanien.
Med tanke på att Feria International de los Pueblos i Fuengirola har över 700.000 besökare är det en god idé att som svensk företagare på Solkusten vara med vid evenemanget. Vill ditt företag vara med i det mest spännande projektet i att marknadsföra Sverige – och ditt företag – på Solkusten så anmäl dig redan nu till Spanish Media Events.
Läs mer på:
www.spanishmediaevents.com