Ny marknadsföringshub ska lyfta Estepona globalt

av | dec 14, 2023 | Nyheter

Stadshuset i Estepona har inlett ett samarbete för att stärka stadens vaumärke.

En ny ‘hub’ som ska främja Esteponas varumärke globalt har startats av kommunikationsföretaget ComunicaciónAm. De förklarade att den är designad som en öppen plattform där företag, myndigheter och privatpersoner som vill samarbeta för att bygga upp staden kan mötas. 

Inför lanseringen träffade företaget företrädare från Esteponas stadshus som visade stöd för initiativet och tillsammans etablerade de gemensamma linjer att arbeta efter. Bland annat kom de överens om att “lyfta stadens arbete för hållbarhet, dess unika geografiska läge och alla möjligheter till sport och fritidsaktiviteter”, enligt ett pressmeddelande. 

ComunicaciónAm har mer än 25 års erfarenhet inom publicering och kommunikation. “Vi tror att det är rätt tid för privata initiativ att kliva fram och stödja Esteponas varumärke tillsammans med den offentliga sektorn. Samarbete mellan stadshuset och företag inom olika sektorer är viktigt för att nå målen som har satts upp för staden eftersom konkurrensen mellan turiststäder i området ökar. De mest framgångsrika arbetena med varumärken sker när det offentliga och privata samarbetar kring gemensamma mål”, menar de. 

Sociala medier

ComunicacionAm förklarade att det enda kravet för att delta i initiativet är att man är aktiv i Estepona.  Målet är att lyfta staden både nationellt och internationellt genom modern teknologi och digital kommunikation på hemsidor och sociala medier. 

På hubben ska de generera material för pressen, fotografier och filmklipp som framställs enligt Esteponas värderingar. På plattformen kommer journalister och audiovisuella experter ha ansvar för att framställa innehållet. 

För att delta i arbetet kan den som är intresserad fråga efter information på info@hubestepona.com eller besöka hemsidan www.hubestepona.com.

Robbie Eriksson

Robbie Eriksson

TIPSA REPORTERN
Ola Josefsson

Costa del golf