Fullmäktigesammanträde i Marbella ställs in på grund av rättegång

Redaktionen SvM
Publicerad 27 April, 2005

Marbellas borgmästare Marisol Yagüe har tvingats ställa in det planerade fullmäktigesammanträdet i morgon. Marbellas kommun har normalt sett ett sådant sammanträde den sista fredagen varje månad. Anledningen till att det inte blir av i morgon är att sex fullmäktigeledamöter är kallade till en rättegång i Málaga. Det gäller ännu ett ärende med byggnadslov utfärdade under tidigare kommunledningar och som betraktas som olagliga då de inte följer stadsplanen från 1986. Frånvaron av ledamöterna hade inneburit att kommunledningen inte skulle ha majoritet längre i fullmäktige. Oppositionen kritiserar beslutet och menar att man borde flytta på fullmäktigesammanträdet i stället, då det finns många viktiga frågor att behandla som är av stor vikt för invånarna i Marbella.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu