Invandrare sköts till döds vid gräns

Redaktionen SvM
Publicerad 29 September, 2005

De fem invandrare som omkom i samband med stormningen av gränsen i Ceuta natten till igår uppvisade skottskador. Den spanska polisen hävdar att skotten kom från marockansk sida. Den åsikten styrks av att den ammunition som användes inte är den som spansk polis använder sig av. Den marockanska polisen lade dock igår skulden på spanska Guardia Civil. Spanien och Marocko håller just nu ett toppmöte och där kom premiärministrarna i de två länderna igår överens om att genomföra en gemensam utredning kring händelserna. Den spanska regeringen beslutade dessutom igår att sätta in militär för att hjälpa polisen med bevakningen av gränsen till Marocko i Ceuta och Melilla.

Tips om nyheter?

Kontakta Redaktionen info@svenskamagasinet.nu