Svenskamagasinet
Web



AKTUELLA
TEMPERATURER

Costa del Sol
Click for Málaga, Spain Forecast

Stockholm
Click for Stockholm, Sweden Forecast


Malaga webcam
Málaga Webcam
Se Svensk TV

Kära läsare

Svenska Magasinet och Kustradion bjuder på FöretagsGolf 2008
Svenska Magasinet och Kustradion bjuder på FöretagsGolf 2008
Det är tuffare tider nu. Fråga dem som ska sälja sina hus och lägenheter. Det värsta är inte vad de till slut får, det värsta är vad de ska svara när de som sålde för två år sedan frågar ”och vad fick du?”



Det kan då visa sig att man inte skött sin marknadsföring ordentligt. Kanske har man varit ute och spelat golf i stället. Men hav tröst! Just detta att spela golf kan ha mycket betydelsefull inverkan på marknadsföringens effektivitet. Delta därför i ”Företagsgolfen”, som Svenska Magasinet och Kustradion arrangerar. Vinsterna där utgörs nämligen av generösa utrymmen i Costa del Sols mest betydelsefulla annonsorgan. Svenska Magasinet och Kustradion.

Tänkt efter själv. Här sitter man och tittar på TV, och så kommer reklamen. Vad gör man? Det bästa är att skruva ner ljudet (de talar ju ändå spanska) och titta efter i programmet om det finns några andra och bättre program. Reklamen i sig är ju i stor utsträckning obegriplig eftersom det ena programmet följer så snabbt på det andra att man inte kan skilja dem åt, och då kan det hända som hände en vän som stekte sin biff i hudkräm, och trodde att han skulle bli vacker av det.

Om man inte nöjer sig med att nå ut, d v s nå alla dem som har teven på och därmed blir upplysta av ljuset från tevebilden, som de sitter framför, då är det det tryckta och illustrerade ordet som gäller. Det kan man ty sig till så länge man som läsare behöver, för att förstå vad som menas, och det kan ta tid. De flesta reklambyråer tar nämligen en omväg fram till vad de egentligen vill ha sagt (de debiterar per timma). Den uppmaning inom gebitet marknadsföring, som gett upphov till de mest häpnadsväckande och minnesvärda påståendena om de i världen rådande förhållandena ryms i de tre orden: ”Kom och köp!”

Kom och köp ett helsidesutrymme i Svenska Magasinet så att det tydligt syns vad du har att erbjuda!” (Kan det sägas enklare?)

Annat är det med Kustradion. När det gäller den undrar lyssnarna vad Jennie nu ska komma med, (Jennie får bestämmer där nu för att Christer ska få bestämma mera hemma). Annonser i Kustradion är till för känslomänniskor. Det är väl känt inom psykologin att det talade ordet väcker inlevelse och förmår manipulera den som lyssnar. Det var så den i radio så populäre sångaren och diktaren Ulf Peder Olrog kom på att allting går att sälja med mördade reklam!

Låt oss tillsammans bekämpa de tuffa tiderna!

Christer Melkerson

Hittar du inte det du söker kan du prova här: 

Google
 









Vittsjö





















Spanien Magasinet allt om Spanien